dimecres, 20 d’octubre del 2010

The Gamer Generation

Gràcies a Google Reader i al recopilatori del blocs realitzat pel professor Jordi Adell, he tingut accés al que diuen els meus companys. 
Com si la xarxa fos  una matriusca rusa, al bloc de Fran Marín, Un mestre en el desert, hi ha una entrada que ens remet a un altre bloc, Mi mami es logopeda, on es pot llegir un article sobre les utilitats didàctiques dels videojocs a les aules. És força innovador perquè capgira la imatge negativa associada a aquest entreteniment, acusat de ser un dels causants del fracàs escolar o les conductes disruptives dels alumnes.

Aquesta proposta em va fer recordar una conferència organitzada pel CEEI Castellón que vaig cobrir fa uns anys. Amb el nom WE UPDATE YOU, els ponents, Alfons Cornella i Antonella  Broglia, feien una síntesi sobre les últimes innovacions en el món dels negocis amb continguts
basats en la selecció d'idees i experiències a tot el món sobre diferents sectors: econòmics, educatius, socials, serveis, tecnologies ...

Una de les seues idees més cridaneres fou Gamer Generation. Segons van explicar, els joves que avui accedeixen al món laboral han dedicat, en general, 5.000 hores de la seva vida a jugar a la Playstation, a més d'haver intercanviat uns 250.000 correus electrònics, missatges instantanis i / o SMS, usant el mòbil durante10.000 hores i navegat per Internet altres 3.500. Aquestes són dades contabilitzades abans de l'esclat del facebook, tuenti o twitter. Imagineu l'increment que aquest ha suposat.


Tot això els ha creat un "cablejat" diferent en el cervell, que els departaments de recursos humans de les empreses han d'aprofitar. 

I que els mestres també hem de tenir molt en compte, afegisc.


2 comentaris:

  1. Efectivament, és una realitat que no podem obviar. Els videojocs em semblen un recurs força important. Ja tinc ganes de posar-ho en pràctica!!!

    Gràcies per la menció

    ResponElimina